In het weekend zijn wij gesloten.

Zorgvragen

Let op!

Het pneumokokken vaccin wordt naar verwachting eind januari weer geleverd. De vaccinatiedatum wordt op de website bekend gemaakt.

Om uw medische zorgvraag of controle te bespreken zijn er meerdere mogelijkheden. Veel eenvoudig medische klachten kunt u vaak zelf oplossen door gebruik te maken van de informatie op de website van het Nederlands Huisartsengenootschap: Thuisarts.nl
Of de website Moetiknaardedokter
Hier vindt u betrouwbare informatie en adviezen m.b.t veel voorkomende klachten.

Voor persoonlijk contact met de huisarts, praktijkondersteuner of assistente zijn er meerdere mogelijkheden:

  • Een fysieke afspraak voor de spreekuren van de huisarts, de praktijkondersteuner of de assistente.
  • Visite aan huis.
  • Contact tijdens het telefonisch spreekuur (tussen 11u en 11.30u) voor het bespreken van uitslagen en het stellen van korte vragen.
  • E-mailconsult via het patiëntportaal.

Vanaf februari 2025 werken wij met MITZ. Hiermee geeft u toestemming om uw dossier en daarmee belangrijke gegevens te delen met andere zorgverleners zodat uw zorg- en dossiervorming optimaal blijft. Via mijnmitz.nl geeft u hiervoor toestemming middels uw DIGID.

Hieronder  worden  de diverse mogelijkheden verder toegelicht. Kunt u uw antwoord niet vinden? Dan vragen wij u vriendelijk contact op te nemen met onze praktijk.

Maak afspraak

Voor een consult op het spreekuur van uw huisarts wordt 10 minuten ingepland. Denk van de te voren goed na over de hulpvraag, die bij uw klacht hoort. Bij voorkeur plant u een afspraak zelf in via uw patiëntportaal. Vermeld duidelijk de reden van uw consult en eventueel bijbehorende klachten.

Indien u belt naar de praktijk zal de assistente uw klacht m.b.v. triage uitvragen om duidelijk in beeld te krijgen waarvoor u belt. Zo worden de spreekuren zorgvuldig en met de juiste urgentie ingepland. Soms hoeft er geen afspraak op het spreekuur gemaakt te worden en zal de assistente u adviezen meegeven. Heeft u meerdere vragen of meer tijd nodig dan 10 minuten, vraag dan om extra tijd.

 

Maak direct online een afspraak.

Telefonisch spreekuur

Dagelijks is de huisarts telefonisch bereikbaar tussen 11.00u en 11.30u op telefoonnummer 0165-30 12 03. U komt dan automatisch in de wachtrij terecht. Dit telefonisch spreekuur is bestemd voor korte (niet urgente) vragen en voor het bespreken van uitslagen.

U kunt uw uitslagen ook in uw patiëntportaal inzien. Indien u daar nog vragen over heeft kunt u gebruik maken van de functie berichten om hierover een (korte) vraag te stellen via het patiëntportaal.

Stel uw vraag direct via het patiëntportaal

Huisbezoek

Als u niet in staat bent om naar de praktijk te komen, kunt u voor 11.30 uur telefonisch een visite aanvragen. Om goed in te schatten of de visite met enige spoed moet plaatsvinden, zal de assistente u vragen naar de reden van de aanvraag. Een bezoek aan de praktijk heeft de voorkeur, omdat u in de praktijk makkelijker te onderzoeken bent. Huisbezoeken/visites worden vroeg in de middag afgelegd.
Wanneer u zich erg beroerd voelt, kunt met de assistente op een tijdstip afspreken waarop u niet onnodig lang hoeft te wachten in de wachtkamer.

E-mailconsult

Het e-mailconsult via het portaal is bedoeld als extra contactmogelijkheid tussen u en uw arts of andere zorgverlener. Deze optie is niet geschikt voor vragen met een spoedeisend karakter. Een e-mail via het openbare internet is niet veilig en verdient niet de voorkeur.

U kunt gebruik maken van de functie berichten van het patiëntportaal. Door middel van een beveiligde e-mail komt uw vraag automatisch in de agenda van de gekozen zorgverlener terecht en komen uw vraag en het antwoord rechtstreeks in uw eigen dossier terecht. U kunt bijlagen zoals foto’s meesturen.

Wij streven ernaar om uw vraag binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

 

Start online een consult

Inzage uitslagen en dossier

In uw patiëntportaal kunt u eenvoudig zelf uw (lab)uitslagen, brieven/verwijzingen en uw medisch dossier inzien.

Volg hierbij de volgende stappen binnen uw portaal:

  • Bekijken van uw medische dossier en brieven/verwijzingen: Klik op de button ‘dossier’, vervolgens op ‘klachten en ziektes’ of ‘brieven/verwijzingen’.
  • Bekijken van (lab)uitslagen: Klik op de button ‘dossier’, vervolgens op ‘uitslagen van onderzoek’.
  • Bekijken van metingen zoals bloeddruk en glucose: Klik op de button ‘dossier’, vervolgens op ‘metingen’.

controles en behandelingen

Controles  en behandelingen:
Door de praktijkassistentes kunnen diverse controles en ondersteunende handelingen worden verricht. O.a: bloed- en urine onderzoek, het verwijderen van hechtingen, het toedienen van injecties, bloeddrukcontrole, het maken van uitstrijkjes, allergietesten, of het uitspuiten van oren.

Kleine chirurgische ingrepen:
Bij uw huisarts kunt u terecht voor o.a: het beoordelen en indien nodig verwijderen van moedervlekken of goedaardige huidtumoren, het plaatsen van anticonceptie (spiraal of staafje), behandeling van ingegroeide teennagels.

Alle medische hulp die door uw huisarts (of de assistente) uitgevoerd wordt valt onder de basisverzekering en gaat niet van het eigen risico af. Dit in tegenstelling tot alle behandelingen in het ziekenhuis. Overleg dus altijd eerst met uw huisarts of hij zelf de ingreep bij u kan doen. Dat scheelt u kosten!

Bekijk onze kleine behandelingen